اهورا پی سی
اهورا پی سی

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه اپل دیلی، یك گروه تحقیقاتى از دانشكده پزشكى چونگ شان در تایچونگ پس از دو سال تحقیق دریافتند پوست موز غنى از سروتونین است كه براى تعادل روحى حیاتى است.

اعتقاد بر آن است كه میزان كم سروتونین در مغز موجب افسردگى می‌‌شود این در حالى است كه هنوز پزشكان بین افسردگى و میزان كم سروتونین ارتباطى پیدا نكرده‌اند.

این گروه تحقیقاتى همچنین دریافت، عصاره پوست موز می‌‌تواند از شبكیه چشم در مقابل آسیب‌هاى ناشى از نور محافظت كند. پوست موز این كار را با تولید سلول‌هاى شبكیه انجام می‌‌دهد.

پژوهشگران در آزمایش‌هاى بالینی، دو گروه از سلول‌هاى شبكیه را به مدت شش ساعت در روز و به مدت دو روز در معرض نور شدید قرار دادند. یك دسته سلول‌هاى شبكیه شاهد بودند و دسته دیگر در محلول عصاره پوست موز فرو برده شدند.

در پایان این مطالعه، سلول‌هاى شبكیه گروه شاهد مردند در حالى كه سلول‌هاى شبكیه‌اى موجود در عصاره پوست موز تولید مثل كردند و هیچ آسیبى ندیدند.

این گروه تحقیقاتى معتقد است كه مصرف پوست موز با جوشاندن آن و نوشیدن آب آن و یا با قرار دادن آن در آب میوه‌گیرى و نوشیدن آب آن می‌‌تواند به كاهش افسردگى كمك كند.

محققان نوشیدن آب پوست موز را عصرها، یك بار در روز و یا چندین بار در هفته پیشنهاد می‌كنند.

این دانشمندان قصد دارند براى مشخص شدن فواید عصاره پوست موز، آزمایش بر روى انسان را به زودى آغاز كنند.

پوست موز حاوى «لوتیین» آنتی‌اكسیدانى از خانواده كاروتنوئید است كه حفاظت طبیعى از چشم را فراهم می‌‌آورد. لوتیین همچنین در سبزیجات سبز و برگدار و برخى از میوه‌ها و ذرت یافت می‌‌شود.





 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 11 تير 1390برچسب:, توسط اهورا